Κλιματική ανθεκτικότητα Ενεργές Προσκλήσεις Όλα τα νέα
Εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Ηγουμενίτσας
Άξονας: 2.ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Πρόσκληση
Προϋπολογισμός
  • Τρέχων Συνολικός Προϋπολογισμός Πρότασης
    €89,615.09
  • Τρέχων Προϋπολογισμός Πρότασης
    €89,615.09
Διαρθρωτικό Ταμείο

Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Περιγραφή Έργου
Η υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για το Δήμο Ηγουμενίτσας είναι μια συνεχής διαδικασία, στην οποία, κάτω από τον συντονιστικό ρόλο του Δήμου, εμπλέκεται μια πληθώρα φορέων και επιστημόνων, αλλά και το ευρύ κοινό και όργανα εκπροσώπησης αυτού. Η ανάπτυξη και εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) βασίστηκε κατ’ εξοχήν στην ικανοποίηση των αναγκών κινητικότητας ανθρώπων και επιχειρήσεων, με απώτερο σκοπό την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση, την αύξηση της οδικής ασφάλειας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επισκεπτών τους και τέλος τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους και της πρόσβασής τους σε συγκεκριμένα χρηματοδοτούμενα προγράμματα. Για να επιτευχθεί αυτό θα λήφθηκαν υπόψη μέτρα και δράσεις που οδηγούν σε έναν ενιαίο χωροταξικό, πολεοδομικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό και σε μια αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφορίας. Παράλληλα, προωθούνται τεχνολογίες και μέτρα για το περιβάλλον με ταυτόχρονη ανάπλαση του αστικού χώρου και απόδοση περισσότερου χώρου στις ήπιες μορφές μετακίνησης.
Κρισιμότητα
Η αναγκαιότητα ανάπτυξης ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη της Ηγουμενίτσας προέκυψε από την ανάγκη επίλυσης ενός μεγάλου αριθμού προβλημάτων άμεσα συνυφασμένων με την κινητικότητα ανθρώπων και αγαθών και της γενικότερης κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης, καθώς η πόλη της Ηγουμενίτσας αντιμετωπίζει μια σειρά θεμάτων που αφορούν στον τρόπο της χωρικής της ανάπτυξης, σε προβληματικές μετακινήσεις προσώπων και αγαθών είτε με τα πόδια ή με μηχανοκίνητα μέσα, σε ασυνέχειες του υπάρχοντος οδικού δικτύου, σε έλλειψη συνεχούς πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, στη λήψη αποσπασματικών μέτρων και ενεργειών από τους εκάστοτε αρμόδιους φορείς και τέλος στην έλλειψη χάραξης κοινής πολιτικής όσον αφορά στις αστικές μετακινήσεις.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Δήμου Ηγουμενίτσας το οποίο εκπονήθηκε κατά στάδια: Στάδιο Ι-Π1. 1η Διαβούλευση, Στάδιο Ι-Π2. Επεξεργασία-Ανάλυση-Παρουσίαση υφιστάμενης κατάστασης, Στάδιο Ι- Π.3 Κοινό όραμα βιώσιμης κινητικότητας, Στάδιο Ι- Π.4 Ανάπτυξη ειδικών στόχων, Στάδιο Ι-Π5. Κυκλοφοριακό Μοντέλο-Προκαταρκτικά Σενάρια Διαχείρισης Κινητικότητας, Στάδιο Ι-Π6. 2η Διαβούλευση, Στάδιο Ι- Π.7 Τελικά Σενάρια Διαχείρισης Κινητικότητας, Στάδιο ΙΙ- Π.8 Σχεδιασμός αποτελεσματικών μέτρων, Στάδιο ΙΙ-Π.9 Πρώτη έκδοση ΣΒΑΚ, Στάδιο ΙΙΙ-Π10 Σχέδιο Δράσης-Προϋπολογισμός, Στάδιο ΙΙΙ-Π.11 3η Διαβούλευση, Στάδιο ΙΙΙ- Π.12 Δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης κοινού, Στάδιο ΙΙΙ-Π.13 Τελική έκδοση του ΣΒΑΚ
Δείκτες Αποτελέσματος
  • T1614.ΕΚΠΟΜΠH ΑΕΡΙΩΝ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ EKTOΣ ΣΕΔΕ

Εγγραφείτε στο Νewsletter μας για να λαμβάνετε στο email σας όλες τις ενημερώσεις μας.